Monday, 21 May 2012

Shopping Time..

Yeh..arini off day..pe lagi shoping timeeee...tapi arini bershoping sakan with Ecah Cik Mek Molek..sempat gi MEGAMALL & KUANTAN PARADE je pon..disebabkan terlalu lama berada di Megamall..haaa..nk tau lame sebab pe..terlalu teruja melihat kain2 pasang di NAGOYA..rambang mata lak jadinyer..huhu..nk wat guaner?? itula hakikat seorg pempuan..pe salahnyer kan pilih lelama pon..mujo gi makan dulu sebelum acara shoping klu tak konfem perut akan berdangdut..tapi best jenjalan ari biasa sebab org tak ramai..tkdela serabut..tip top tip top..dari jam 2.30pm smp jam 6.30pm betapa kt Megamall.Pastu baru gerak gi Kuantan Parade lak..sampai2 aik kt tmpt paking ade mesin tiket lak..bila lak berubah nih..dh bape lame aku tk masuk KP nih..hahaha..dgn selambe drive wat muka xbesalah jek..mujola brader dlm kandang tu baik ati..sebb pompuan kot tu dier bebaik ati tolong bg tiket..hehehe..belum kuar kete ader lak budak cina ntah dr mana duk pung pang pung pang promot sampah dier..mcm2la yg free..ader aku pecaya ke dpt free??konfem TIDAK..masuk jek KP ade lak jualan gudang kt situ..adoihh menyangkut lak kt situ..ting tong...wallet sudah bebunyiiik..amaran kecemasan udah bebunyik..tp abaikan jek..huhuhu..last2 sampai jam 9.00pm gak duk kt Kuantan parade tu..sedar xsedar kul 9.00pm kuar dr KP dan terus anto Ecah pulang kepangkuan keluarga tersayang..hahaha..mcm kene kidnap lak budak nih..TQ Ecah kerana menemani daku utk bershoping arinih..tataaaaa..

 SHOPPING TIMEE..
 

                                  

                        
  • PICT2 SUME DI MEGAMALL SHJ..DI KP TIADA SESSI SNAP..LOGHAT TGK SALE..HEHEHE..


Thursday, 17 May 2012

Sessi Menuntut Ilmu..

Erm..kalau nk cite sal skolah nih agak stress skit..dari skolah rendah smp skolah menengah keje aku tuka skolah tak abis2..tp nk wat camne dh ayah aku pun duk transfer sana sini..bedal jela..


Ni masa darjah 4-darjah 6..sk sg retang & sk padang piol



Ni form 1-form 5..SMK Pdg Piol, SMK Tungku, SMK Jerantut, SMK Perantau Damai..SMK Jerantut tkde pict..


            Ni yg terakhir destinasiku College Cosmopoint Kuantan

Macamne tak stress macam nila..huhuhu..


Bermulanyer Dengan Kelahiran

Tepat jam 12.15am lahirlah seorg insan bernama Danial Qusyairi..org sedap2 tido dier leh lak nk kuar tgk dunia time tu..tapi takpela dier tak sabar nk lihat dunia yg penuh pancaroba nih..

                  Nila wajah baru lahir..

                                      
                                   Wajah dalam umur tak sampai 1 taun



                                             Ni masa cukur jambul

 
                                       Ni tgh ligat dapat jenjalan


                                        Ni besday dier cukup 2 taun

 
 
 

Di Zaman MLM

Haaa..jgn tak tau dedulu aku layan gak MLM..aku wat UPTREND tu..dapat gakla hasil reribu tu..tp sekejap je aku wat..malas nk cari org ler..tak larat nk kejar org lagipun..huhuhu..nila kenangan masa layan MLM..rasa serik jek dh nk terlibat ngn MLM..keje kene carik org tak sudah2..pastu edar flyers..isk mmg tk seronok langsung..tp bila dpt duit seronokla pulak..hahaha..duit kan..sape yg tk seronok dpt duit tu tk lame la tu..pict nih time annual dinner kt hotel Crystal Crown kt KL klu tak silap akula..aku pon luper sudaaa..maklumla dh lama taun 2008 dedulu..hikhikhik..

                                     Dengan org kuat uptrend..


Wednesday, 16 May 2012

DiKala Keinsafan..PART 2

JOM KITE TUTUP AURAT!! :)
ustaz azhar idrus : org yg pakai sluar pendek lebih 3 kali di tmpt awam :
>xboleh jadi wali nikah
>xboleh jadi saksi nikah
>xboleh jadi apa2 saksi pun
kerana mereka telah tergolong dlm golongan FASIK
>letakkan Allah dan Muhammad sebagai yg paling utama..
>buktikan bahawa kita tak mungkin kalah dengan godaan SYAITAN dalam perkara yg amat mudah dan kecil..
>apelah sangat setakat panjangkan sikit seluar tu 2-3 inci..
>tutup aurat kerana takutkan Allah, bukan takutkan CIKGU DISIPLIN! 

semoga apa yg kita lakukan mendapat manafaat di akhirat kelak.. amar makruf nahi munkar.. bende mudahhhh~~~



 

DiKala Keinsafan..PART 1

10 GOLONGAN MANUSIA YANG DI USIR DARI PADANG MAHSYAR

1. Mereka diusir berupa kera.Mereka adalah manusia yang suka mengadu domba.
2. Mereka diusir berupa babi.Mereka adalah manusia yang suka memakan barang yang haram.
3. Mereka dihalau dalam keadaan terbalik kaki diatas dan kepala dibawah.Mereka adalah dari golongan yang suka berdusta.
4. Mereka dihalau dalam keadaan bisu dan pekak serta tidak berakal.Mereka adalah dari golongan yang riak bangga diri dan sombong.

5. Mereka dihalau dalam keadaan mengunyah lidah sendiri sedang lidahnya itu
menjulur kebawah sampai kedadanya dan dari mulutnya keluar nanah yang menjijikkan.Mereka adalah ahli pidato yang ucapannya berlainan dengan perilakunya.

6. Mereka dihalau dalam keadaan tersalib di pohon kurma dari neraka.Mereka adalah manusia yang berusaha mengajak orang ramai untuk menyokong pemimpin yang tidak jujur.
7. Mereka dihalau dalam keadaan terpotong tangan dan kakinya. Mereka adalah orang-orang yang mengganggu jiran-jiran.
8. mereka dihalau dalam keadaan buta.Mereka adalah dari golongan yang curang dalam menetapkan hukum.
9. Mereka dihalau dalam keadaan busuknya lebih busuk daripada bau bangkai.Mereka adalah orang yang gemar melepaskan nafsu syahwat dan menolak perkara wajib seperti zakat, puasa, solat, tidak menjalankan kerja dakwah dan sebagainya.
10. Mereka dikumpulkan dalam keadaan memakai pakaian besi yang panas. Mereka ini adalah manusia yg syirik kepada Allah swt.


Monday, 14 May 2012

Wedding & Mothers Day..

Arini berehat sakann..penat blik kg..huhu...tp esok mula keje doh..ari sabtu lepas blik jantut pak ngah aku kawin..kene lak time tu mothers day..kendurinyer ari ahad..disamping kawin2 sekaligus merangkap mothers day..nila sedikit xbyk pict2 yg di snap..

At Jerantut Hill Resort
 


Di Sekitar Majlis
 
                                                
                              



Kejutan Untuk Opah Sempena Mothers Day..
 

Selama ader kt sane tak tahan rase cuaca yg teramat panass..mcm cair otak nih..smp nk demam pun ader..tp nak wat gane bkn selalu kn blik kg..sekali balik demam pun takpe..layankan ajer..mau rest lagi r..tadaaaa..
 
 
 





Friday, 11 May 2012

Jumaat Yg Sepi..

Arini ikutkan memang best sebab bermulanyer cuti aku..tapi cam besela cuti sesorg ler..tp kejap lagi tak sesorg dhla sebab Mr Danial ader..yesss baru indah idupku..
Jeng jeng jeng..udah jumpe Mr Danial pada jam 4.30pm..tau je dh sampai ktn terus r aku g Shahzan..huhuhu..sian dier demam..tp demam pun main tetap maintain..azam yang kuat..hahaha..

 
Tetap maintain walaupun demam..

 
Ikan kesayangan Danial

 
Masa untuk tidoo..dh makan ubat terus tidoo..mmg patut pun tdo esok nak jalan dh..


Okla..aku pun nk tdo supaya dibuai mimpi indah bersama Danial..mlm ni tido ngn Danial..windu banget..tadaaaa..
 
 



Thursday, 10 May 2012

Hot N Roll & Laiciii..

Hua hua hua..kerana kelaparan arini aku n anak2 ku ecah n ida bantai HOT n ROLL..berjaya memujuk ecah supaya menjoinkan diri utk merasai nikmat HOT n ROLL..takpela kan kenyang perut baru senang ati nk wat kijee..huhuhu...sesudah kenyang cecuci mulut ngn laici..memang santai r..

 
Sessi menyantap..


Horreyyy masa utk balik dah tiba..pe lagi..cauuu..

 
Sebelum sampai umah gi mkn dulu untuk menambahkan bekalan dimlm ari..hehehe...


Arini terlalu byk aktiviti menyantap..sepatutnyer mlm terus balik umah..tapi adoii bila sampai kedai makan konfem mulut pun gatai nk order makan..nasiblaa..gemuk pun gemuklaaa wehhhh...
 
 
 



Wednesday, 9 May 2012

Nyumi Tutti Frutti & Sate hola holaa..

Nyumi2 pas balik keje arini..erm..melayan Tutti Frutti di mlm ari..masa yg sama sebat sate pulak..hahaha..makan tahap pe pun tak taulaa..ape boleh buat tekak yg nk makan bukan aku yang nk makan..huhu...lagipun utk menghilangkan letih wat stok taking arini..fuhhhh...

 
puas ati amik..tak padan ngn tuan..huhuhu..

 
Tak pandang org dh encik nih..

 
Jemput tengok yek..

 
Hehehe..dan lagi...

 
Rasa macam dh surender..

 
 Puas nak perabiss...tula tamak sgt..

 
Keluar dari Tutti terpikat lak ngn sate..pe lagi bedal sate puloks..hehehe..
 
 
 


Friday, 4 May 2012

Berapa Kali Daaaa..

ASSALAMMUALAIKUMM W.B.T...
Erm..berapa kali daa wat blog nih..hehehe..time beboring layankan jelaa..pastu time tk boring tup2 luper sudaaa...hahaha...tkpelaa....tk susahkan org kan...hik hik hik...

Hari Ini Punyer Cerita..

Hari nie punyer citer sgt tidak menyeronokkan..cecuti memang best tp cecuti sesorg..adusss bosan bebetoi..dari pagi kemas n kemas umh jek..agak keletihan...erm...
Setibanya jam 5pm tergerak ati lak nk cecuci CDA..cecucila 30minit..30minit je pon kasi cecuci koboi jek sbb de sesuatu telah meninggalkan sesisa toksid..rerasenyer buwong gayenyer..xmungkin kucing kot..xmungkin..
Baru merilekkan diri tetiba lak ujan lebat tuwun...adoiii lum ilang penat dh ujan puloksss..mcm sesia jek cecuci CDA arinih..tp ujan tu rahmat..mungkin aku kot yg salah timing gie wat cecuci..hahaha..padan muka hakuu..
Duk tunggu depan tv lg nk tgk schawal menikah..tunggu punyer tunggu tk jelma gak rancangan dier..haisshhh berapi jek duk dpn tv nih..last2 layan versus tv9..erm..bowink lak mlm nih lagu xbest pon..
Mentang2 aku tak layan tv sesedap rasela Encik tu tgk bola yer..terasa mcm merdeka raya jek..nila org lelaki..tkde mende lain ke nk ditgk selain kejar bola sebijik tu...adoiiii..
iskk..ujan punyer dh lebat tp bakpe lak duk beruap panas lagi nie..klu duk umah papan mesti sejuk bangat...hahaha..kipas dh bederu2 pasang nih..erm..mujo esok syif petang leh bangun lewat bila cuaca sejuk nih..huhuhu..nikmat betol klu dpt bangun lambat nih..