Thursday, 6 June 2013

*** CAMERON HIGHLAND ***

 
Kali ni aku sekeluarga gi jenjalan pulak ke Cameron Highland selama 3 hari 2 mlm. Dah lama tak gi makan angina pe salahnyer kan..lagipun kesihatan aku agak ok sikit sebab tu la lepas untuk gi jenjalan nih..
 


 
Tempat penginapan kitorang kat Apartment Desa Anthurium..ok jugakla tempatnyer..ader 3 bilik tido, 2 bilik air..dapur pun ader..peralatan memasak pun ader jugak..peti ais pon ader..pendek kata macam duk kt rumah jugakla..jgn pulak sampai2 sibuk nk cari kipas. memang takde kipas ler sebab cuaca dingin kt sini..
 
 
Tiap hari Sabtu kat Brinchang ada pasar malam. Best jugak gi pasar malamnyer..macam2 ader..tapi nk snap pict agak pyh skit sbb org terlalu ramai..snap pict budak kecik ni jela teruja dapat angry bird dier..







 
Yang ni kt Taman Agro Al-Mashoor. kt sini takleh petik strawberry tp kalau nk beli yg dh disediakan ader laa..macam2 ader kat sini tapi semua buat dengan strawberry..aiskrim pun sedap sebab bebetoi dari buah strawberry..try la rase kalau datang sini.
 



 
Lepas hajat si kecik nih nak sgt petik strawberry..selagi tak dapat petik bising kemain wat permintaan..


 
Sempat gi tempat cactus ni je..tak larat nak jalan dh lagipon..tak g la yg tempat beso2 tu..
 
 
Butterfly Garden ni takdela rerama pelik2 pon..macam rerama kt kawasan umah kite jek..tp dh si kecik ni nak sgt tgk butterfly layankan ajer..agak parak sebab dier taknk kuar dari sini..danial oh danial..
 


 
Ladang Teh pun pegi kat sini je..tak gi memana dah..maklumla tenaga dah low..lagipun masa ni pening2 sudah menyerang..hehehe..
 
 
 



 
Kat dalam ni kite leh beli tea..macam2 the ader..tea laici la,tea oren la..macam2 perasa la ader..harga pun ok tak mahal..memurah jek..oklaaa..ni jela jenjalan ku kali ni..pasni nk jenjalan mana lak yer..tunggu pas bersalin la kottt...byeee..