Tuesday, 23 October 2012

Tanggung Jawab Seorang Ibu..



ASSALAMMUALAIKUM W.B.T

Tanpa sedari dh 5 hari aku jaga anak aku DANIAL QUSYAIRI nih..pergh..menguji kesabaran jugak jaga anak nih..maklumla selama ni tak pernah pun jaga dier 24 hour..masa dier baby dlu penahla jaga..elok umur dier 4 bln terus aku tk jaga dh sebab aku mula keje dan nenek dier pon bawak dier duk kt Sabah nuh..dier dh umur 3 taun pulak baru aku jaga utk beberapa hari..

Hari2 mengadap kerenahnyer, adakala melucukan adakala nk marah pun ader..tp tgk idup dier keje main jela..budak kan main jela kejenyer..hari2 kene beli mainan.ader je request dier..nak robot hitamla, robot kuningla, rasaksala, trasformerla dan mcm2 lg..pening jugak bila nk melayan.tp selama jaga tak penah pun dier nangis..tkdela susah ati aku..

Berat juga nk menjalankan tanggungjwb seorang ibu.klu diberi pilihan aku rela bekerja drp duduk rumah jaga anak 24jam..huhuhu...penat ngalahkan keje..hohohoho..baru berangan nk anak 20 org..CANCEL terus..hehehe...berangan jela tp takkanla sampai 20 org..nk tambah sorg lagi pun puas pikir..huhuhuhu...

Esok neneknyer balik ktn dh..tak dptla tido ngn danial dh..neneknyer siap pesan esok kene bwk g umh dier biar danial tido sana..adoiii...tak puas lak rasanyer jaga dier..
Pastinyer pasni lagi kerap aku bawak danial balik umah aku untuk aku jaga 24 jam..huhuhu..seronok bersama danial walaupon rumah dh mcm tongkang pecah..hehehe..

 
 



No comments: